Monday, August 24, 2015

Menulis tanpa Bicara. . .

Assalammualaikum w. b. t. . .

Khas untuk Encik Tunang saya,

Kebelakangan ini, ada hati yang nampak tak indah. Ada hati yang tak terjaga.

Mungkin terleka dengan dunia, lalu syaitan mula membisik ke telinga. 

Hati saya kah itu?

Yaaa, hati saya yang agak caca marba. Saya mudah terasa hati dan marah dan tidak pernah bersyukur atas layanan si dia, sedangkan si dia yang sentiasa menyokong dan menolong saya di saat saya kesusahan. 

Ya Allah...Ampunkan saya kerana menyakiti sekeping hati itu...

Ohhh air mata telah mula berlinang....Moga ALLAH ampunkan saya yang sering melakukan kesilapan...

Hati saya sedikit terubat dan kembali bermuhasabah diri apabila saya meninjau-ninjau ke blog lain untuk mencari sedikit ubat untuk hati. Sehinggalah saya terjumpa blog ini. . . http://sisi-kehidupan.blogspot.com/2011/06/pernikahan-gembira-kerana-tuhan.html hati saya betul-betul terkesan. Sila maafkan saya sekali lagi.


Wahai encik tunang yang baik hati,

Saya mintak tempoh untuk saya belajar dan menuntut ilmu mengenai alam perkahwinan dan membuat persediaan sepenuhnya dari segi mental dan fizikal. 

Beri saya peluang untuk matang dan tidak terlalu ikutkan perangai kebudak-budakan saya. Saya berharap, selepas ini saya diberi kekuatan untuk memahami cara En Tunang yaaa.  



Wahai Encik Tunang yang Manis,

"Saya baru baca wassap dari En Tunang, benarlah saya sudah keterlaluan. Keterlaluan menyakiti hati En Tunang, berbicara tanpa berfikir perasaan orang lain, pendek betul akal saya. Pagi tadi jujur saya katakan saya tak sempat angkat call Encik Tunang, agak kalut dan tiada kredit nak call semula. 

Saya harap Encik Tunang dapat maafkan saya...Tentang keputusan Encik Tunang, saya terima...Biarlah saya menerima hukumannya...Dari itu saya dapat belajar menghargai dan lebih menjaga perasaan orang lain. Encik Tunang, terima kasih kerana menerima saya sebelum ini, cuma saya yang tidak nampak untuk menilai.

Akhir kata, saya minta maaf sekali lagi....

Wassalam...

### Kata-kata saya bukan bermaksud, tapi saya tahu telah menyakiti hati 'awak'. Saya sayang family awak macam saya sayang family saya...


No comments:

Post a Comment