Sunday, August 26, 2012

Istikharah Cinta

Assalammualaikum w.b.t

Bertemu kembali untuk entry kali nie. actually, aku baru ja sampai kat umah. tadi pagi ke Eastin Hotel, Penang. ada Mega Success Training Seminar (Mega STS) yang dianjurkan oleh Herbalife. menarik perkongsian untuk hari nie. tapi sayang, apa peluang yang aku nampak dan dapat dari sana aku tak pandai nak kongsi dengan orang-orang sekeliling yang aku sayang. mana tak nya, bila sebut pasal Herbalife ja masing-masing da bagi pandangan buruk.hmmm...p la tengok and dengaq dulu,sebelum nak buat apa-apa tanggapan tue...negetif betul pemikiran orang-orang kita..

its ok...aku akan buat dulu dan buktikan kat depa tue. biaq depa lak yang akan tanya aku sendiri nanti. semoga perjalanan aku dipermudahkan ALLAH...amin. bukan aku nak story pasal Herbalife sekarang nie..tengok tajok, istikharah cinta. ntah apa yang aku melalut ntah..(sorry ea). sebenaqnya macam nie, tadi on the way balik dari Penang (kira atas highway la time tue) aku dengaq lagu nie. ntah kenapa rasa sayu and tersentuh sangat..cuba hayati lirik lagu nie..kalau nak dengaq, dipersilakan download sendiri yer....sooo sorry. bole bagi lirik ja.hikhik..


Actually bukan tersentuh pasal cinta-cinta or nak cari pasangan nie, tapi sayu tentang solat sunat istikharah. da banyak kali aku berazam dan berniat nak buat solat sunat nie..tapi,tak pernah-pernah buat. kesal sangat dengan diri sendiri. kekadang bila kita buntu, kita xtahu nak pilih jalan yang mana betul dan salah, kita lupa yang ALLAH sentiasa ada untuk kita. ALLAH sentiasa menuggu kita 24jam. ALLAH suka bila kita meminta hanya padaNYA. Ya ALLAH, pandang lah aku dan beri lah petunjuk untuk aku memilih jalan yang benar...redhai dan berkati lah aku. lindungi lah aku dari sebarang musibah...hanya padaMu aku memohon..aku hambaMu yang lemah, leka, lalai dan kerdil di sisiMu, Ya ALLAH..

p/s: semoga aku dapat buat solat sunat istikharah nie...amin.

see you at the next entry ea.

Wassalam.


No comments:

Post a Comment