Sunday, August 26, 2012

Really Sorry

Assalammualaikum w.b.t

Terlalu lama rasanya jari nie tak menulis sesuatu..bila ada seorang rakan tegoq, baru aku sedaq...amboiii..tak boley tinggai bahasa kedah dia aiiihhh..(mesti lah..hehe)..thanks ea, sebab tegoq aku and sudi merayap-rayap ke blog yang usang nie..sebagai manusia biasa kadang2 aku terleka seketika..huhu..maaf sangat2, sebab da lama tak update blog nie..mesti penulis yang laen tertanya-tanya kan?kenapa da lama sangat aku tak menulis (budget famous macam Dato' Siti plak)? sesekali tak salah..haha

Sebelum nie agak busy sangat dengan final year project actually, tapi still ada masa lah kalau setakat nak buka laptop and update blog tue...but, memandangkan internet di kolej kediaman aku really3x laju mcam sipotttt (maybe sipottttt tue lagi laju kot), maklum saja guna yang free.. and aku plak tak lah semampu mana nak beli broadband (membazir ja rasa, kadang-kadang) and dengan laptop pon macam sudi tak sudi ja...so, aku tak berapa ada hati nak menulis..
                                          
 
Gambar sekadar hiasan..hehe

Pada fikiran aku, kalau nak menulis blog nie...biarlah dari hati..ikhlas menulis.duduk dalam situasi yang tenang dan selesa. baru idea nak menulis tue ada (aku ja kot yang banyak alasan, orang lain bole ja). Sekarang aku bercakap tentang diri aku kan..macam tue lah hidup aku...idea akan datang kalau aku duduk dalam situasi yang tenang dan damai. umah plak sebelah hutan, memang tenang abeh la..haha..

Ok2..abeh ja final exam, walaupon result time tue tak kuar lagi..aku pon merehatkan diri aku kat umah selama seminggu camtue..then, aku buat herbalife dengan budak-budak kat K.N. Nutrisi club kat kuala nerang neh..bila dah bosan aku kuar buat keja part time jap kat Peladang Mart, Alor Setar. sebulan puasa aku kat sana. really2 happy and a lot of experience i have gained. pekerja kat sana sangat-sangat ramah and very friendly. thanks for everything..

Sambil-sambil keja kat sana, aku ada buat popia simpul and popia kari untuk dijual pada malam raya. sementara tue, ada jugak aku amek kueh raya dari orang untuk dijual (nak bagi penuh meja, and nampak pelbagai sikit). memandangkan, aku keja pada malam tue, so adik and rakan-rakan ambik aleh tugas aku untuk jual kat gerai pada malam tue. setakat bagi upah untuk buat duit raya sikit-sikit tue bole lah..alhamdulillah, thanks to adik and rakan-rakan.


Bila dah abeh semuanya, now i continue doing herbalife, as an independent distributor.. i don't know why i really happy doing all this job. kadang-kadang aku terfikir, aku nie lambat sedar apa yang aku suka buat sebenarnya..dulu follow ja apa orang buat.orang buat A, kita buat A..Orang buat B, kita pon buat B jugak. last-last...?? hmmmm.. it's not too late to ragret everything, i think...tak salah belajar semua benda..ilmu semua tue kan.. aku patut mula balik dari bawah...kalau aku minat bisnes, aku akan buat dari sekarang...

Kalau kita buat apa yang kita suka, kita minat...dengan izin ALLAH insyaallah, keikhlasan tue akan datang dalam hati kita. ok, da abeh pot pet pot pet. mesti da tak larat nak baca kan? sekarang tak dak alasan lagi untuk aku tak menulis taw. sebab sekarang banyak sangat masa free and internet pon da laju..cuma, laptop aku ja lah.. bertahan ya laptop..jangan buat hal taw. jangan sakit-sakit lagi. banyak kenangan dengan kamu ok..da masuk tahun ke-6 i think..really love u soooooooooooo much..

Sekian dulu untuk penulisan hari nie..rasanya masih belum terlambat untuk aku wishhhh,

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


Selamat hari raya aidilfitri...maaf zahir & batin kepada semua pembaca (maklum lah raya kan sebulan..hehe).

see you at the next entry ea..i promise.. =)

wassalam...


No comments:

Post a Comment