Friday, January 14, 2011

Hospital Pulau Pinang

Jarum jam menunjukkan lagi 5 minit pukul 5...mama kejutkan aku untuk temankan mama n abah ke hospital pulau pinang..aku merangkap peneman n driver untuk mama n abah pagi neh..argghhh...sejoknya..tanpa pikiaq pnjang aku pon,masak ler ayaq panas.mama tanya,ayaq apa atas dapoq tue...??aku apa lagi,tersengih-sengih macam kerang busuk...lalalala...sedapnya mandi guna ayaq panas..ley wat slalu la macam neh...
sampai kat Gurun,kami stop untuk solat subuh.then, teruskan prjalanan sebab takut jalan sesak.jalan kat penang bukan macam jalan kat kg nih...sesak sangat..2x tanya org,baru kami sampai kat hospital tue..pastu lak,nak kena cari parking.tue yang xberapa nak besh tue...pusing punya pusing,baru la jumpa tempat parking bertingkat...baru taw,yang ada parking bertingkat.patutla aku tengok dekat bawah tue,sikit ja tempat parkingnya...orite jugak la wat mcm tue..idea yang sangat bijak untuk sebuah negeri yang pesat membangun macam penang.
lepas buat pendaftaran,abah kena tunggu giliran untuk buat x-ray...pastu naek balik untuk jumpa pakar.mama temankan abah kat dalam.aku hanya tunggu kat ruang menunggu ja.lepas abah n mama kuar,aku tengok macam mama nanges..mama memang cepat sedih.doctor tue cakap,3 saluran utama kat jantung abah da tersumbat..lepas nie datang buat ujian darah n dengar ceramah pasal nak operation nanti.lepas dapat keputusan darah nanti,baru tentukan tarikh untuk buat operation.kalau darah abah ok,mungkin dalam masa 3 bulan lagi baru operate.tp,kalau darah abah da xberapa ok,kena cepat2 buat operation tue..
effect bila wat operation tue,maybe akan lebih sihat dari sebelum nie,meninggal,strok,buah pinggang and apa ntah lagi..ya allah...sebak aku dengaq...sebarang kemungkinan akan berlaku..tp,aku xkan putus2 berdoa supaya abah sihat balik macam dulu...aku sangat sayangkan abah..biarlah aku dapat bagi abah kebahagiaan dan kesenangan dulu...sebelum Engkau ambil abah dari aku sekeluarga...ya allah...aku tahu Engkau dengar permintaan hambaMu ini,ya allah...semoga kesihatan abah terpelihara dan panjangkan lah umur abah,ya allah ya robbal alamin....

1 comment: