Thursday, September 12, 2013

Menjengah HPPC seorang diri...

Assalammualaikum w.b.t...

Selamat malam everybody!!

Laju jari ni nak menaip..tetiba banyak pulak idea yang datang.heee...sebenarnya dari siang tadi aku nak mengarang, tapi masa pulak tak memberi keizinan..cewahhh!!sedapp-sedap ja nak salahkan masa ehhh.ok, hppc tue apa ehhh??Ada sesapa yg bleh bg jawapan dak?ok, tak payah...bagi aku explain ok. Hppc shotcut for Herbalife Product Pick up Centre laaaa...memandangkan aku ni kan distributor herbalife. So, tue antara tempat yang aku kerap datang melawat selain dari muzium. Betoiii.. Siyes aku cakap. hiiikhiikk...

Seharian hari ni ujan jaaa...dari aku kuar umah kat kuala nerang kedah ni, sampailah ke penang. Cuma... Sometimes lebat.. Sometimes renyaiii. Memang sej0k gilaaa...ala ala duduk di London gituuu..heee. Teringinnya nak sampai sana. Kota cinta kata orang.. Bukan aku yang kata ok. Bet0iii kaa?? Tolong jawab sattt.. Dalam hati teringin pulak nak taw. huuhuuu....

Bertolak dari rumah tadi rasanya around kol 12 tngahari jugak. Suka singgah merata aku nih. Sampai kat alor setar, singgah pulak bank in duet untuk tambah lagi product. Hujan still renyaiii renyaiii turun membasahi bumiiii.. Sambil merenung... Ada hikmahnya ALLAH turunkan hujan nih. Jangan mengeluh... ALLAH tue kan maha adil untuk semua makhluk ciptaannya. ALLAH turunkan hujan untuk makhluknya yang lebih  memerlukan. Muhasabah seketikaaa bila buat kerja sorang-sorang...

Sepanjang perjalanan, aku hanya pasang lagu dari phone. Maklum saja radio keta rosak. Sambil memandu, sambil menyanyi... Suaraku memenuhi segenap sudut kereta. Walaupon sumbang, ada aku kisahhh?? Yang penting aku sorang ja dengaq...haahaa... Bila sorang-sorang rasa macam sedap pulak suara aku. Saja tak mau tunjuk bakat jaaa neh. Bakat terpendam katakan. Mahaiii oooo.. Kang dat0' ct tak leh cari makan pulak. Perasannnn!!

Hppc, iam coming!! opssss..aku kelihatan gem0k di situ!

Sampai kat hentian Gurun, aku behenti jap. Santai-santai sambil menghirup udara...udara dalam keta ja lahhh. Kat luaq stiilll hujan kot! Aku call company untuk buat order. And then online fesbuk kejap. And then sempat main games and bagi my Pou makan. Makan lah kau sampai gumok!! Jangan aku yang gumok sudaaaa...heee. Senyum dalam hatiii.. Santai sangat aku nih. Banyak sangat main main... So, aku teruskn perjalanan menuju destinasi. Nasib orang tak berapa ramai. Order aku dapat agak cepat. Bagusss..bagusss.. Lepas ambik order terus aku balik. Memandangkan petang ada training and meeting. Malam pulak ada erobik. I cant miss that class because iam still not satisfied with my body!! I still want to loss another more kg!! Plzzz...

Rindu betol kat kanak-kanak riang 3 orang tue (nisah, fidah and fazlin)... Sunyi rasa bila tak dak depa kat kelab. Kalau tak mesti datang penang pon berteman. Pastu gi makan makan sampai muntah.huuuhuu... Apa pon kak naim doakan kalian bertiga still continue doing herbalife walaupon kat tempat org. Kembali menjadi student bukan penghalang biz kita. Semuanya kita dah belajar dalam herbalife. Ramai student yang buat herbalife as part time right?? Buka rangkaian baru, terus sebarkan misi Mark Hughes. Remember our motto, changing people life.

Otw balik, menyanyi lagiii...hampir juga menitis air mata bila menjiwai lagu tue. Memang sama sebijik dengan apa yang pernah aku lalui...sedih seketika..***Dadali-disaat sendiri*** 
Dok syok layan lagu...tetiba ada 3 biji keta potong keta aku. Fuhhhh...cantiknyaaa keta nih. Aku tak penah tengok lagi. Almaklum laaa...aku bab keta nih kuno sikit. Memang ketinggalan jauuuuuuhhh. Aku baca kat bumper keta tue, tulis MEGANE..keta apa ni ehhh?? Terus cariii encik goooglee..walaup0n tengah drive. Aku kalau tengah excited memang camtu. Nak taw laa laaa tue jgk. Paham dak bahasa kedah aku?? (Laaa laaa tue means sekarang) heee...Dah jumpa terus save. Tak0t aku lupa...Aku nak masukkan dalam senarai dream car aku..Makaceh encik googlee!!

Tengok keta cantik, terus lupa kesedihan. Ok what?? Sampai ja dekat gurun, aku stop untuk sembahyang. Aku tak mau terlalu mengejar dunia sehinggakan aku lupa kewajipan aku sebagai hamba ALLAH dimuka bumi nih. Kan akhirat itu lebih penting...Takut jugak..mana nak taw tak sempat sampai rumah, ALLAH da cabut nyawa aku.. Solat ke mana... Akhirat ke mana.. Nauzubillahhhh... Mintak simpang laaa. Jauhkan aku dari sifat-sifat yang melalaikan.

Sampai kelab around jam 6 ptg. Training pon dah abeh. So saddd... Malam jam 8.30 aku dah bersedia untuk erobik. Sangat suka erobik, sebab aku memang jenis pemalas nak sukan. At least bila erobik, pel0h kuar la jugak. Boleh burn lagi kalori and fit lagi my body. Malam ni coach erobik ajaq buat senaman per0t. Sangat besttt... Memang sesuaiii untuk kempiskan per0t yang berlemak tue. Letihhh jug0k.. Balik erobik, layan pulak cita TITANIC kat tv ngan adik-adik. Sangat best walaup0n ntah kali ke berapa aku tengok. Jiwang sioot!! Ada kaaa lelaki camtu! Haahaa....sebel0m aku kupas panjang pasai cita tue, lebih baik aku tidoq. Kang sampai esok pagi aku tak abeh mengarang. And aku pon taw...semua orang dah tengok cita tue kannn??

Heee...ok lah. Sampai sini dulu... Selamat malam semua. Have a sweeeeet dream, ok.

Hppc penang =)

Semoga bertemu lagi di next entry.

Wassalammm...


No comments:

Post a Comment