Saturday, January 12, 2013

Ada apa dengan HARI INI. . .

Assalammualaikum. . .

Alhamdulillah. . .semalam dapat tidoq lena. Lega rasa hati. . .Pagi nie bangun awal. Lepas solat subuh terus bersiap-siap untuk ke Herbalife Success Training Seminar kat Alor Setar. Event start pukul 11.00am but aku kena sampai awai sebab aku jadi action team. Tugas aku tolong bancuh shake untuk ahli action team yang lain ja. Kerjasama dalam kumpulan tue penting sebab nak menjayakan majlis. No problem. But, aku rasa pengalaman jadi action team pon menarik jugak sebab aku lebih rapat dengan semua orang. Then, aku bole makan seberapa banyak shake yang aku suka. Nyammm. . .nyammm. . .shake memang sedap. Tambah pulak ada 5 flavour. Semua aku mix sekali. Waaaa. . . Terbaik arrr. Tahniah to my body!! Sebab dapat nutrisi yang seimbang dan sangat berkhasiat hari neh. Love you, my body!

After STS, aku jumpa member sekolah yang dah lama tak jumpa. 9 tahun tue!! Windu kamooo. . .haha. Actually, bukan member sangat la but my close senior. Jumpa balik dalam facebook jugak. Zaman sekarang katakan. . .Semua informasi di hujung jari ja. Nak story sikit pasal my senior neh. Orangnya kecik-kecik jaaaa. . .But, of cause la lagi tinggi dari aku. Zaman sekolah dulu, sangat suka kacau aku senyap-senyap. Hantar bunga la time 'rose day'. Bagi apple la time 'apple day'. haha. . .Comel betol, sama macam tuannya. Dah tue, siap menyamar kat dalam telefon lagi!Adeiii. . .bila ingat balik memang lawak gila kenangan dulu. But, story dia tentang kehidupan dia sangat menyentuh perasaan aku. Kesian sangat. Baru ja putus tunang. . .gara-gara pihak perempuan terpikat dengan lelaki lain. Sedih kan. Malu family dia. Begitu hebat tamparan yang diterima oleh family dia. Dekat sebulan ja nak sampai tarikh kahwin. Aku doakan dia dapat mulakan hidup baru. Tahun baru nih, buka buku baru. . .coret cerita baru yang indah-indah ok!! May GOD bless you always!!

Around pukul 6.00 pm aku bertolak balik untuk ke kelab nutrisi. Sebab ada 2 orang nak taw macam mana nak turun berat dengan herbalife. So, keja tetap keja. Anytime bole sampaikan misi Mark Hughes. Alhamdulillah, rush drive sampai kelab around 6.35 pm da. Member 2 orang tue pon tengah tunggu. So sorry. . .memang rasa bersalah sangat. Hari nie disebabkan Cikgu Azim ada, dan memang nak Cikgu Azim ada pon sebab dia sangat lah pakar bab nak explain-explain kat orang dengan penuh keyakinan neh. Jadi Hukum ABC pon terbentuk. Aku hanya pemerhati yang belajar macam mana cara nak close orang. Alhamdulillah. . .malam nie 2 orang new member aku dapat. Ayu dan Linda, Welcome to Herbalife!! Insyaallah saya akan tolong kamu sedaya upaya untuk turunkan berat badan tue yer!! Dapatkan result yang membanggakan dengan apa yang di invest taw!

Around jam 9.00 pm, aku balik rumah. Sebelum tue Cikgu Azim sharing sikit. Kata-kata yang aku tak dapat lupa adalah, "Jaga hubungan dengan Allah. Kalau diri terasa jauh, cepat dekat-dekat kan balik. Sebelum tidoq jangan lupa solat sunat hajat dan solat sunat taubat. Di pagi hari, jangan sesekali tinggal solat sunat dhuha. Sunat dhuha sangat besar ganjarannya. Pintu Rezeki Allah seluas langit. Kejap ja buat. Dan lagi satu, jaga hubungan sesama insan dalam pergaulan. Jaga batas-batasan nya. Tue saja. Semoga tahun nie kita sama-sama dapat bayar zakat. Insyaallah bisness kita takkan jatuh. Tue ja senjata yang kita ada untuk memajukan bisness kita, dan tue semua tak ada pada orang kafir".


Alhamdulillah. . .Syukur dengan hari ini. Dah tepat jam 10.55 pm. So,aku nak solat dan terus tidoq. Esok nak keluar kerja lagi. Letih rasa hari nih, but love doing this job. Very enjoy and no stress-stress!! Selamat malam semua. . .Semoga hari esok lebih baik dari hari ini. Begitu juga dengan anda.

Wassalam. . .

No comments:

Post a Comment