Wednesday, January 9, 2013

Hyperhidrosis

Assalammualaikum w. b. t. . . .

Around jam 3.00 ptg tadi, aku ke Klinik Rakyat kat Pokok Sena. Last aku pi rasanya bulan 7 tahun lepas. Tetiba hari nie, aku terasa rindu pulak nak jumpa doktor tue (haha. . .ayat tak ley blah laaa. . .). Doktor India kot, tapi dia baik. Nasib aku baik sebab bila aku sampai, orang tak ramai pon. Yes!! Sementara tunggu nama aku panggil, aku pon baca article yang melekat kat dinding tue. Yang tertarik hati aku pasal satu article bunyi macam nie, "Rawatan Hyperhidrosis. Tanya doktor anda bagaimana rawatannya?". . .

Setelah aku baca dan amati semuanya baru aku taw penyakit yang aku hadapi dari kecik tue, namanya HYPERHIDROSIS. . .Bila nurse tue panggil aku, aku pon melangkah masuk. Bila da jumpa doktor, sebelum aku melangkah keluar aku tanya jugak doktor tentang penyakit tue. Dari kecik memang aku kerap sangat berpeluh kat kaki ngan tangan sampailah sekarang. . .Mungkinkah sepanjang hayat aku??. Aku ceritakan masalah aku kat doktor. Doktor tue cakap, penyakit nie tak bahaya, cuma mungkin kamu rasa tak selesa, hilang keyakinan, malu dan sebagainya. . .

Memang semua tue aku lalui dari kecik. . .But, aku tak pernah salahkan sesiapa. Mungkin ada hikmah ALLAH bagi aku penyakit nih. Balik rumah, aku search kat intermet. Bila baca, rasa takut melanda diri. Rasa nak nangis pulak. Sedih dan sebak. Ya allah, sesungguhnya aku kuat hanya denganMu, hidupku matiku hanya dengan izinMu. . .Aku takut nak tempoh hari-hari mendatang. . .Permudahkan lah semuanya. Semoga Engkau sentiasa di sisiku, ya ALLAH. . .Aminnnnn. . .

Wassalam . . .

No comments:

Post a Comment