Wednesday, December 26, 2012

ALLAH always by my side ...

Assalammualaikum w. b. t . . .

Sebenarnya aku tak taw nak tulis apa hari nie. Tapi, tangan nie rasa gatal-gatal nak tulis something. Nak cerita pasal apa ehhh?? Hari nie turn aku roadshow pukul 6ptg - 10mlm kat Aneka Jitra. So, sekarang tengah siap-siap lah, sempat lagi nak menulis blog. No problem!! Just enjoy your life. hikhik..

Pagi tadi ada member tanya. "Eh, abah tak marah ka wak, balik lewat malam??" and jawapan aku "selagi mama and abah bagi sepenuh kepercayaan kat aku, insyaallah aku tak akan musnahkan kepercayaan tue." Mungkin kerja aku macam tue. Tapi bukan setiap hari, aku keluar malam. Abah dan mama tahu aku anak mereka yang macam mana (yang paling manja!!haha...xkot!). 

Then, hari tue balik rumah tok pon ada jugak cousin aku soal. "Naim, tak takut ka balik sorang malam-malam cam neh??". Kebetulan hari tue, aku pi rumah tok sorang-sorang. Aku lebih senang buat kerja sorang-sorang. Tak menyusahkan sesapa, tak terikat dengan sesapa..ikut suka hati aku laaaa...hehe. Jawapan aku kat dia, "kat jalan tue banyak lampu. Ramai orang, nak takut buat apa. Bukan aku nak cakap besar, tapi selagi niat kita sebelum kuar dari rumah tue betol, insyaallah ALLAH akan pelihara kita. Setiap kali keluar dari rumah, memang aku takkan lupa baca ayat kursi dan aku doa, Ya ALLAH...selamatkan aku dari sebarang benda jahat, lindungi aku dari aku keluar rumah sampai aku balik. Alhamdulillah, sampai sekarang belum ada sebarang benda mahupun manusia yang jahat mengganggu aku.

Actually, perasaan takut memang ada. Tambah-tambah sebagai seorang pompuan. Macam-macam bole jadi. Memang aku sentiasa beringat. After masuk keta, terus kunci pintu. Cermin memang xbuka dah..Handset lak 24jam memang duduk atas riba ja. Senang bila ada apa-apa, terus kita bole call sesiapa yang terlintas di fikiran ketika tue. Selalunya, kalau keta rosak, tak ada orang laen yang aku akan call..Memang abah 24jam..aku jenis yang cepat gelabah. Tak sempat nak pikiaq orang lain. Abah the only one SUPERMAN aku. hehe... luv abah!!

Orite, sampai sini dulu aku nak cerita untuk hari nie. Jap gi nak ke Jitra, buat roadshow. Nanti balik, kalau aku tak letih, aku cerita pasal roadshow hari nie eh...Doakan aku..Kat bawah nie aku letak gambaq time Boot Camp hari tue, kat Ixora Hotel, Penang. Memang sangat-sangat best!! But, gambaq nie nampak macam aku gemok jaaaa...mungkin bahagia sebab time tue aku dah qualified SUPERVISOR!! Actually, that's my dream!! Sebagai permulaan aku dalam HERBALIFE!!

~Peace!!~

Ok, lah dah terover lewat dah nie. Bubye..

Wassalam... (^_^)

No comments:

Post a Comment