Friday, December 28, 2012

Pelajaran untuk hari ini . . .

Assalammualaikum w. b. t . . .

Jam menunjukkan tepat pukul 2.09am. Walaupun mata dah tak larat nak angkat, tapi still nak cerita pasal hari nih. Bukan apa, takut lupa apa yang aku buat hari nie. Nanti bila 5 tahun lagi, mungkin aku bole baca balik, and saat tue mesti aku akan baca sambil tersenyum sorang-sorang and di samping orang yang tersayang di sisi (berangan satttt) haha. . . Ok, jam 9.00 pagi aku da start bersiap-siap untuk ke roadshow bertempat di Aneka, Jitra. Punya la kalut aku nie. Aku kalau siap awal pon, mesti akan jadi lewat jugak. Tak taw kenapa, haha. . . Suka sangat melengah-lengah kan waktu. Bila sampai sana, semua orang da sampai. Dalam kol 12.30 tengahari aku bagitaw Kakak Marfizah yang aku nak balik, sebab nak kena jumpa customer kat Sg. Petani. 

Actually, aku pi Sg. Petani ngan Kak Shima. Dah mesej dia awal-awal nak ajak dia pi tolong close sekali. Sebenarnya keyakinan diri masih kurang, bila nak close customer tue. Kalau ada rezeki or kesedaran mereka sendiri tentang kesihatan memang tak payah susah-susah lah. Lastly, alhamdulillah dengan kehadiran kak shima, semuanya berjalan dengan lancar. Aku sangat mengagumi kepetahan Kak Shima berkata-kata dan menyusun ayat. Keakraban dan keikhlasan Kak Shima bercerita dekat customer memang nampak jelas. Bila la aku dapat jadi macam dia?hmmm. . .

Memang jutaan terima kasih aku ucapkan kat Kak Shima. Kak Shima tolong aku memang tak harap satu sen pon!! Aku nak bayar duit tol pon Kak Shima tak bagi, sampai naik segan aku! Dah la aku yang mintak tolong Kak Shima, pastu Kak Shima lak yang drive guna keta Kak Shima, minyak, tol semua duit Kak Shima (nak tunjuk sikit apa keta Kak Shima pakai - Workswagen Passat, suami dia beli hasil income dari herbalife, tak percaya bole tengok fb dia Mahizal Azim or Rosimah Saad. Agak-agak dalam 4 thn aku buat herbalife bole pakai macam Kak Shima dak?? >>>>>>>scroll bawah yer kalau nak tengok). Bila aku mendesak, alasan Kak Shima "Xpa, dik. . . Bila gaji dah berpuluh ribu nanti, jangan lupa kat akak yer. . .Ya, ALLAH. . Murahkan lah rezekinya dan permudahkan lah segala urusannya. aminnnnn...

 
On the way balik, waktu dalam keta banyak aku sembang dengan Kak Shima. Macam-macam. . . Aku luahkan jugak segala macam perkara yang berserabut dalam kepala hotak aku nih. Banyak benda yang aku belajaq, dalam diam-diam aku sangat mengagumi semangat Kak Shima. Last sekali soklan aku before sampai umah (memang dari awai lagi aku nak tanya, tapi berat jaaaa. last-last aku tnya jugak. timing dekat-dekat nak sampai umah) "Kak, saya nak tanya. . . pada pendapat kak la kan, perlu tak saya cari keja lain dan jadikan herbalife part time?? (memang baik gila time tue aku susun ayat, dari awai pi sampai balik aku pikiaq camna nak buat ayat neh) haha". . . Dengan penuh keyakinan dan very simple answer yang keluar dari mulut Kak Shima adalah "Tak perlu, dikkk." 

Dan dengan lancarnya Kak Shima bercerita. About diri Kak Shima, about Cikgu Azim, about tentangan dari family, about masa, dan segala-galanya. Last sekali yang dapat aku simpulkan, Kak Shima cakap, "Dikk, bagitau mama, ma. . . bagi masa kat k.ngah dalam setahun depan jaaa. . . tunggu dan tengok apa hasil yang k.ngah dapat dari Herbalife. Herbalife nih satu kerja. . . sama macam kerja lain, cuma mentaliti orang kita yang salah." And pesan Kak Shima jugak, "Dikk, setiap kali ada sales, dapat untung walaupun sikit bagi dekat mama dan abah. Mungkin dengan cara tue, rezeki kita akan bertambah. . . and lastly kalau rasa serabut sangat buat solat istikharah. Mintak petunjuk dari ALLAH. Hanya Dia yang Maha Mengetahui. . .

Alhamdulillah, lepas dengar semua tue aku bertambah yakin dengan pilihan aku. Aku takkan berundur, sebab aku sudah bermula. Doa aku semoga aku tak jadi macam orang dalam gambaq tue. . . huhuhu


Nak story sikit lagi eh, bila sampai kat umah tadi terus aku tunaikan kewajipan aku dulu. Sujud dengan rasa rendah hati dan syukur kepada yang Esa, sebab bagi aku rezeki hari nih. Then, aku kuar cuci keta aku yang dah comot macam aku tue. Adeiiii...dah tak macam rupa keta aku nengok!! Dah settlekan semua, join adik yang kecik main ngan arnab. Hobi baru dia, petang-petang bawak arnab kuar main kat laman umah (bole tengok gambaq kat bawah). Arnab tue pon comot macam dia. . . Mama lak asyik bebel, arnab siap makan pokok bunga dia. haha. . . Aku cakap kat mama, "Dia tak makan abeh la pokok bunga ma tue. Tak luak aihhhh. . . nanti k.ngah beli banyak lagi, letak la satu laman nih. . .hahaha." Tue la mama, sayang sungguh dengan pokok bunga dia. Memang semua sihat-sihat. Macam-macam baja letak.

Dok usha arnab. Betina gamaknya!!haha

 Nampak arnab tak??-with my little brother <3

Orite everybody, lagi seminit jam 3.25 am. Esok memang pening la kepala aku neh. Lewat dahhhh. . . Ok, aku nak out dulu lah. Esok-esok aku story lagi ehhh. . . mesti penat nak baca kan?? padan muka!! (^_^)

Wassalam . . . (",)

No comments:

Post a Comment