Sunday, December 30, 2012

genH STS (^_^)

Assalammualaikum w. b. t . . .


Tepat jam 11.10 am pagi tadi, aku selamat sampai kat Holiday Villa Hotel (sebelah City Plaza), kat Alor Setar. Selesai parking keta, terus aku rush ke tingkat 9, dewan apa aku tak pasti. Kat situ lah berlangsungnya Success Training Seminar untuk genH. genH means remaja-remaja yang berumur bawah dari 30 tahun. Aku la tue, salah sorang daripadanya. . . Kalau yang atas pada 30 tahun tue, kita panggil gen2. . haha, sekadar melawak jaaaa. . . But, bukan bermaksud sesiapa yang berumur 30 tahun ke atas tak bole pi, semua bole pi. . .cuma genH la yang menanjurkan. Especially budak-budak dari Insaniah, Alor Setar la. 

Apa yang aku nak sharing hari nie, about the guest speaker. Zalina Rahman Umur sebaya aku. 24 tahun. Graduated from Univ. of Sheffield, United Kingdom dalam jurusan Degree of Electrical and Communication. Lima tahun consume herbalife. Pada awainya tak berminat untuk buat bisness. Memang sceptical dengan Multi Level Marketing. Memang seorang pelajar yang bijak, berasal dari family yang biasa-biasa. Ayah meninggal waktu kecik-kecik. Belajar sampai oversea semata-mata untuk ibu tercinta. Pandangan Zalina macam nih, aku copy sikit kata-kata dia. "Saya study tinggi sampai ke oversea, dengan harapan balik Malaysia nanti akan dapat keja yang bagus. Dapat gaji yang tinggi. Tapi, bila dapat taw senior-senior stress fikir pasal keja, dengan gaji yang hanya cukup-cukup makan, buat saya fikir 2x. Gaji Rm3000 di KL, hanya cukup untuk sara hidup saja!! Kalau nak belanja lebih, mesti cari sumthing yang lain."

Hanya dengan kata-kata tue, yang buat aku fikir aku tak salah buat keputusan. Zalina Rahman serius buat bisness herbalife hanya baru 2 tahun, but their income around 15k. Baru kawen dengan duit yang dikumpul dari herbalife. Apalah sangat kalau nak dibandingkan dengan aku. Hanya graduated dari UniMap jaaa. . . Jauh langit dengan bumi, kalau nak dibandingkan. Tapi, macam mana pemikiran dia sampai sejauh tue?? Tue baru tengok Zalina Rahman, tak tengok lagi genH herbalife yang lain. Contohnya, Amalina Peter umur 23, but income 110k, Maryam Izzati 23 tahun, income 100k, Nik 20 thn, income 10k, Dali Asmara income 15k. . .Tue yang baru aku kenai, ramai lagi genH herbalife kat luar sana yang income around 10k keatas. Subhanallah!!

Memang very-very inspired, memang tak sabar nak ke SPECTACULAR!!! Nak jumpa dan tengok sendiri genH yang lain. Dengan income yang tinggi camtu, dengan tubuh badan yang sihat, ensem-ensem and comey-comey jaaa, bole tolong family, bole travel 5, 6 negara dengan duit herbalife, bole bawak family pi umrah, bole shopping tanpa tengok tag harga, bole beli keta sendiri, bole kawen muda!!!and the most important is semua tue guna duit HERBALIFE!! That's why herbalife says, this business is SIMPLE, FUN, and MAGICAL!!! 

Aku tak kata yang kerja lain tak boleh bagi untung. . .Kalau semua buat herbalife, sapa nak beli herbalife, right?? Tapi, aku pun rasa aku nak jadi macam genH herbalife yang lain. Aku sangat suka lifestyle dalam herbalife. Aku teringin nak melancong ke overseas!! Aku mimpi benda yang jauh lebih dari tue!! Aku taw yang herbalife boleh bagi aku semua tue, selagi aku buat kerja. Aku tak suka kerja dengan orang lain. I'am 'BOSS' for my own business. Aku bole arrange masa aku sendiri, aku bole buat keja dengan happy. Tak payah nak stress-stress sampai tak dak masa dengan family dan diri sendiri, last-last kesihatan sendiri pon tak sempat nak jaga.

Give me time, around 2 years. . .I'll approve, that my income will be more than 10k!! I'll do my action!! I believe in herbalife!! To my beloved parents, abah dan mama. . . just patient. . .always pray for your daughter!!Trust me. That's all i hope and i need . . .luv both of you . . . (",)

Nak bagi gambaran SPECTACULAR camna..Dok dengaq orang cerita jaaaa...Tengok gambaq saja pon aku dah very excited nak pi sana...

 Tak sabaq nak pi tengok peluang dalam bisness herbalife. 
 
 John Tartol, orang yang lebih 30thn makan herbalife. Kalau
ada orang kata makan herbalife mati, for sure dia nie mati lama dah.haha
 
 Beshhhnya!!

Wassalam . . .

No comments:

Post a Comment