Sunday, December 23, 2012

Keluarga TerCINTA (^_^)

Assalammualaikum w. b. t


Sementara tunggu family aku sampai umah...pi makan kenduri kat Perak seharian hari nih!! Isawnya tak sampai-sampai lagi.. kenapa ehh?? Tenang-tenang...doa banyak-banyak dalam hati.. Semoga semuanya selamat..aminnnnn.. Ya ALLAH, selamatkan semuanya..Jari nie lak cam tak bole duduk diam ja hari neh...nak menaip ja...ok, aku nak cita pasal family aku...nak baca, baca lah...tak mau baca, cepat-cepat tekan butang merah kat atas sebelah kanan tue yerrr..hehe (^_^)



Apakah maksud keluarga sebenarnya?? Terus aku search kat Pusat Rujukan Persuratan Melayu Dewan Bahasa dan Pustaka (amboiiiii..hehe). Keluarga bermaksud = seisi rumah tangga (yang terdiri daripada suami, isteri dan anak-anak). Pada pandangan aku pulak, keluarga adalah insan yang ada dalam umah nie, dari aku kecik sampai aku sebesaq sekarang nih. 

Keluarga aku terdiri daripada abah (ketua keluarga), mama (suri rumah yang ditauliahkan untuk menjaga anak-anak termasuk aku, hehe), k.long (of couse, the only one kakak yang aku ada), aku (budak yg paling comey dlm umah nie, perasan!!), mamat (adik aku yg paling gemok, haha), didi (adik aku yg ada taik lalat besaq kat atas mulut, hikhik), awie (adik aku yg PMR baru-baru nie dapat 6A2B, Iam proud of you!!), adik (yg paling kecik and manja and mengada, geram!!)...

Itu lah keluarga yang aku ada...susah senang, gelak ketawa, bergadoh, merajuk semua bersama-sama...haha. Macam-macam perangai ada..Yang pasti, aku sayang sangat keluarga aku. Dan hari nie ada pertambahan ahli keluarga, ok.. Adik aku, mamat tue bawak balik 2 ekor arnab yang comeiiii..geram aku tengok!! siap bagi nama lagi, yg jantan nama Jojo and yg betina pulak nama Mojo..haha. Ntah amek kat mana nama tue..

Ohhh, sebelum terlupa...Terima kasih abah and mama sebab besaqkan k.ngah sampai sebesaq neh..haha. Tahan dengan perangai and sikap k.ngah yang kadang-kadang suka merajok, suka mengomel tak kena tempat..huhu. Semoga suatu hari nanti, k.ngah dapat balas semua jasa-jasa abah dan mama...walaupun memang tak kan dapat terbalas.. tapi, k.ngah janji akan bahagiakan abah dan mama..Luv abah, mama, and my family so muchhhhh!! Muaahhhx!!
## At last, call jugak mama. Last-last jawapan mama, laaaa...mama call umah tdi gtaw kata tidoq umah mak cik. Awat adik xgtaw ka?? Adeiii..punya la aku susah hati. Siap la budak-budak nie esok!! Patut la tenang ja depa tidoq. Salah aku jugak, awai-awai xmau tanya...call mama pon tak, konon xmau tunjuk sangat la isaw tue...kan da padan muka kat diri sendiri...neway, alhamdulillahhhh....boleh tidoq dengan tenang.. (",)

Pengajaran : Rajen-rajen la call mama and abah.. =) 

Wassalam... (^_^)

No comments:

Post a Comment